Noe av det beste vi vet er å utfordre kundene våre når de ber om funksjoner vi ikke tror vil lønne seg for dem.
Vekst- og ROI-fokusert
Problem
Byråer fokuserer på å levere tjenestene sine uten en solid forståelse for hvordan de påvirker de viktigste driverne i din virksomhet. Den nyeste teknologien eller den mest avanserte koden er kanskje ikke det beste alternativet for din bedrift.
Vi har hatt kunder som kommer til oss med webløsninger som har kostet dem 4-5 ganger mer enn det burde, på grunn av manglende forståelse for deres forretningsmessige behov. Hos Represent har vi kjent på tilsvarende utfordring. Det har vært en dyr og frustrerende øvelse å prøve og feile med flere markedsføringsbyråer som manglet business-forståelse og evnen til å forstå nyansene i vår virksomhet.
Represents tilnærming
Vi begynte med å kalle det "business-first". Det var ikke tydelig nok. Nå snakker vi heller om å være en "vekst- og ROI-fokusert" partner. Idéen er den samme; som byrå må vi bry oss om og forstå din virksomhet, for å hjelpe deg med å ta smarte teknologivalg. Vi pleier å si "ja, vi elsker teknologi, men det er bare verktøyet for å hjelpe til med å bygge din virksomhet".
Noe av det beste vi vet er å utfordre kundene våre når de ber om funksjoner vi ikke tror vil lønne seg for dem. Det kan selvfølgelig innebære et kortsiktig "tap" for oss, men tilliten som bygges gjennom denne tilnærmingen lønner seg for alle i lengden.
Verdien for kundene våre
Å ha et byrå som forstår virksomheten din kan være utrolig verdifullt. Å bygge tekniske løsninger som ikke vil bidra til vekst, kan være både veldig dyrt og smertefullt. Hver linje med kode vi skriver, bør bevege deg mot dine forretningsmål.
Hva gjenstår å løse?
Vi utforsker for tiden hvordan vi bedre kan forene våre og kundens økonomiske insentiver. I dag opererer vi med timebasert bistånd, med tro på at kunder investerer mer når vi leverer tydelig forretningsverdi. Fremover vil vi utforske modeller hvor vi deler den økonomiske opp- eller nedsiden når spesifikke forretningsmål nåes, eller ikke.